VOP - Autodíly Rychloservis Bílina s.r.o.

Hledat
Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Všeobecné obchodní podmínky oprav a servisních prací společnosti

AUTODÍLY RYCHLOSERVIS Bílina s.r.o.

( dále pouze jen VOP )

AUTODÍLY RYCHLOSERVIS BÍLINA s.r.o., se sídlem Bílina, Aléská č.p. 269, PSČ 418 01, IČ: 254 74 693, DIČ: CZ25474693, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 19762, vydává tímto v souladu s ustanovením zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění, dále v souladu s ustanovením zákona č. 634/1992 Sb., ochrana spotřebitele v platném znění, tyto obchodní podmínky.

1. Pojmy
Pro účely těchto obchodních podmínek se rozumím pojmem:

1.1. Zhotovitel resp. Dodavatel – firma AUTODÍLY RYCHLOSERVIS BÍLINA s.r.o., se sídlem Bílina, Aléská č.p. 269, PSČ 418 01, IČ: 254 74 693.

1.2. Objednatel resp. Odběratel – Podnikatel nebo Spotřebitel.

1.3. Podnikatel – osoba ve smyslu § 420 odst. 1 NOZ.

1.4. Spotřebitel – fyzická osoba (občan), která při uzavírání Smlouvy o dílo nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

1.5. Smluvní strany resp. Strany – Zhotovitel resp. Dodavatel a Objednatel resp. Odběratel.

1.6. Smlouva – smlouva o dílo v písemné formě nebo závazkový vztah vzniklý sjednáním obsahu Díla a podpisem listiny označené jako „zakázkový list” (dále jen „Zakázkový list”) Zhotovitelem a Objednatelem.

1.7. Dílem resp. Zakázkou – se rozumí provedení opravy, úpravy a údržby věci, tedy činnost, kterou se zejména odstraňují vady věci, následky jejího poškození nebo účinky jejího opotřebení, nebo kterou se mění povrch věci nebo její vlastnosti a dále montáž věci a její údržba a servis.

1.8. Věcí resp. Vozidlem – se rozumí vozidlo nebo jiný dopravní prostředek specifikovaný v Zakázkovém listu.

1.9. Cena díla resp. Cena zakázky – cena za provedení Díla určená způsobem stanoveným ve Smlouvě.

1.10. Poštovní úřad – subjekt oprávněný ve smyslu poštovního zákona k přepravě a doručování zásilek.


2. Úvodní ustanovení

2.1. Tyto obchodní podmínky upravují vztahy mezi Zhotovitelem a Objednatelem při provádění Zakázky.

2.2. Tyto obchodní podmínky jsou závazné pro Zhotovitele a Objednatele a jsou nedílnou součástí Smlouvy. Uzavřením Smlouvy se bude vzájemný závazkový vztah mezi Stranami řídit těmito obchodními podmínkami.
2.3. Tyto obchodní podmínky se použijí vždy, pokud Smlouva nebo jiné písemné, či ústní ujednání mezi Stranami neobsahuje úpravu jinou. Odchylná písemná ujednání Smluvních stran mají přednost před ustanovením těchto obchodních podmínek.


3. Rozhodné právo a právní režim

3.1. Smluvní vztahy mezi Stranami se řídí právním řádem České republiky.

3.2. Uzavřením Smlouvy mezi Zhotovitelem a Objednatelem akceptují Smluvní strany, že jejich vzájemný závazkový vztah se bude v souladu s ustanovením § 1751 NOZ řídit ustanoveními o smlouvě o dílo, za aplikace těchto obchodních podmínek, které jsou pro daný závazkový vztah zásadní a závazné.


4. Smlouva o dílo

4.1. Smlouvou o dílo se zavazuje Zhotovitel k provedení Zakázky specifikované v Zakázkovém listě a Objednatel se zavazuje Zakázku převzít a zaplatit Ceny zakázky.

4.2. Zrušení Zakázky lze provést pouze písemnou dohodou Stran. Zhotovitel má nárok uplatňovat náhradu účelně vynaložených nákladů v souvislosti se změnou nebo zrušením Zakázky.


5. Cena zakázky

5.1. Cena Zakázky je cenou smluvní a řídí se Ceníkem prací a materiálu Zhotovitele (dále jen Ceník”) platným v okamžiku podpisu Zakázkového listu. Ceník jest součástí přílohy. Podpisem Zakázkového listu Objednatel akceptuje tyto ceny a mezi Stranami tím došlo k dohodě o Ceně zakázky.

5.2. Zjistí-li Zhotovitel v průběhu provádění Zakázky, že Cena zakázky bude vyšší než předpokládaná Cena zakázky, je povinen vyžádat si od Objednatele jeho souhlas telefonicky, aby byla dána právní jistota.

5.3. Objednatel může bez zbytečného odkladu odstoupit od Smlouvy, požaduje-li Zhotovitel zvýšení Ceny zakázky o částku, jež přesahuje o více než 30.% předběžnou Cenu zakázky. V tomto případě je Objednatel povinen nahradit Zhotoviteli část Ceny zakázky odpovídající rozsahu částečného provedení Zakázky.










6. Úhrada Ceny zakázky, fakturace

6.1. Cena zakázky je splatná po provedení Zakázky na základě daňového dokladu – stvrzenky Zhotovitele (dále jen „stvrzenka”) a to v hotovosti při převzetí věci Objednatelem.

6.2. Zhotovitel může v Zakázkovém listě sjednat s Objednatelem platbu s odloženou splatností, tzv. – „platbu na fakturu”.

6.3. Datum splatnosti faktury je pak v tomto případě 14. kalendářní den ode dne vystavení faktury, není-li na faktuře uveden datum splatnosti jiný.

6.4. Faktura musí být Objednateli předána nebo doručena na adresu Objednatele uvedenou v Zakázkovém listě, nebo na jinou adresu, kterou mu Objednatel písemně sdělil. V pochybnostech se má za to, že faktura byla Objednateli doručena třetí kalendářní den po jejím odeslání (přičemž za den odeslání se pro tento účel považuje následující pracovní den po dni vystavení faktury).

6.5. Objednatel je povinen uhradit celkovou částku faktury ve lhůtě splatnosti faktury tak, aby nejpozději v den splatnosti faktury byly finanční prostředky již připsány na účtu Zhotovitele. Platba šekem, směnkou nebo formou poštovní poukázky typu „C” se nepřipouští.

6.6. Objednatel je povinen každou platbu identifikovat variabilním symbolem (číslem faktury), uvedeným na faktuře. Platba bez uvedení variabilního symbolu nebo s nesprávným variabilním symbolem, tj. neidentifikovatelná platba se považuje za nezaplacenou se všemi důsledky z toho vyplývajícími.


7. Provedení Díla

7.1. Zhotovitel je povinen provést Zakázku na svůj náklad a na své nebezpečí v termínu uvedeném v Zakázkovém listě. Zhotovitel může požadovat po Objednateli zálohu ve výši 50.% předpokládané ceny uvedené v Zakázkovém listě. Termín zhotovení zakázky uvedený v zakázkovém listě je orientační/předpokládaný, zhotovitel si vyhrazuje právo na případné prodloužení termínu zhotovení zakázky, a to nejvýše o 30 dnů, o této skutečnosti jiného termínu zhotovení zhotovitel objednatele vyrozumí. Nevyplývá-li ze Zakázkového listu nebo z povahy Zakázky něco jiného, může Zhotovitel provést Zakázku ještě před sjednaným termínem dokončení.

7.2. Objednatel je povinen provedenou Zakázku převzít.

7.3. Zhotovitel realizuje prodejní Zakázky prostřednictvím svých zaměstnanců a není při určení způsobu a místa provedení Zakázky a použití náhradních dílů vázán pokyny Objednatele. Zhotovitel může pověřit provedením Zakázky jinou osobu (subdodavatele), jestliže ze Zakázkového listu nevyplývá nic jiného. Při provádění Zakázky jinou osobou má Zhotovitel odpovědnost, jako by Zakázku prováděl sám.

7.4. Zjistí-li zhotovitel při provádění Zakázky skryté překážky, týkající se věci, na níž má být provedena oprava nebo úprava, nebo místa, kde má být Zakázka provedena, a tyto překážky znemožňují provedení Zakázky dohodnutým způsobem, je Zhotovitel povinen to oznámit bez zbytečného odkladu Objednateli a navrhnout mu změnu Zakázky. Do dosažení dohody o změně Zakázky je Zhotovitel oprávněn provádění Zakázky přerušit. Nedohodnou-li se Strany v přiměřené lhůtě na změně Smlouvy, může kterákoli ze Stran od Smlouvy odstoupit.

7.5. Věci, které má Objednatel podle Zakázkového listu opatřit k provedení Zakázky, je povinen předat Zhotoviteli při podpisu Zakázkového listu, není-li sjednáno jinak. Není-li v Zakázkovém listě stanoveno, má se za to, že o cenu těchto věcí se nesnižuje Cena zakázky. Neopatří-li věci Objednatel včas, může mu k tomu Zhotovitel poskytnout přiměřenou lhůtu a po jejím marném uplynutí může sám po předchozím upozornění opatřit věci na účet Objednatele. Objednatel je povinen uhradit jejich cenu a účelné náklady s tím spojené. Věci, které jsou potřebné k provedení Zakázky a k jejichž opatření není podle Zakázkového listu zavázán Objednatel, je povinen opatřit Zhotovitel.

7.6. Pokud to Strany sjednaly v Zakázkovém listu, je po dokončení Zakázky Zhotovitel povinen vrátit Objednateli demontované náhradní díly.


8. Vady a jejich uplatnění

8.1. Veškeré vady Zakázky musí uplatnit Objednatel u Zhotovitele písemnou formou bez zbytečného prodlení. Zhotovitel je povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 30. kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.

8.2. Nároky z vad, lhůty a postup při jejich uplatnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.


9. Sankce

9.1. Pro případ prodlení Objednatele s úhradou Ceny zakázky nebo její části, nebo jakéhokoli ostatního závazku ze Smlouvy a/nebo těchto obchodních podmínek vyplývajícího, se stanoví dohodou Stran povinnost Objednatele uhradit Zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,5 % denně z dlužné částky, počínaje dnem následujícím po dni splatnosti až do zaplacení.

9.2. Pro případ prodlení Objednatele s úhradou Ceny zakázky nebo její části nebo jakéhokoli ostatního závazku ze Smlouvy a/nebo těchto obchodních podmínek vyplývajícího o více než 30 kalendářních dnů se stanoví povinnost Objednatele dnem následujícím po uplynutí této lhůty uhradit Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10% dlužné částky, min. však 3.000 Kč, objednatele výslovně s takovýmto sankčním ujednáním souhlasí.

9.3. Objednatel je povinen zaplatit Zhotoviteli také náhradu nákladů vynaložených na činnost 3. osoby, zajišťující pro Objednatele správu, uplatnění a vymáhání dlužné pohledávky.

9.4. Uplatnění úroků z prodlení a/nebo smluvních pokut Zhotovitelem a/nebo zaplacení úroků z prodlení a/nebo smluvních pokut Objednatelem nezprošťuje Objednatele povinnosti uhradit dlužnou částku a není tím ani dotčeno právo Zhotovitele domáhat se náhrady škody. Náhrada škody není výší smluvní pokuty omezena, smluvní pokuty a úroky z prodlení se na náhradu škody nezapočítávají. Objednatel je povinen zaplatit smluvní pokutu bez ohledu na zavinění. Okolnosti vylučující odpovědnost za porušení povinnosti Objednatele nemají vliv na povinnost platit smluvní pokuty.


9.5. Zhotovitel je bez ohledu na jiné určení Objednatelem, oprávněn, ne však povinen, zaúčtovat platby Objednatele nejdříve na příslušenství pohledávky, smluvní pokuty, případné nároky Zhotovitele z náhrad škod, a poté na jednotlivé pohledávky v pořadí dle jejich splatnosti.


10. Doručování

10.1. Zasílání písemností mezi Stranami se řídí následujícímu zásadami:
10.1.1. Objednatel zasílá písemnosti Zhotoviteli na adresu jeho sídla.
10.1.2. Zhotovitel zasílá písemnosti Objednateli na adresu uvedenou v Zakázkovém listě nebo na jinou adresu, kterou mu Objednatel písemně sdělil. Pokud objednatel sdělí zhotoviteli e-mailovou adresu (zápisem v zakázkovém listě) autorizuje tuto adresu k doručování písemností zhotovitele objednateli. Pro tento případ doručování ujednávají účastníci výslovně, že případný e-mailový přípis adresovaný objednateli zhotovitelem se považuje 3. den po odeslání na autorizovanou e-mailovou adresu (viz. výše) za doručenou objednateli.

10.2. Jsou-li písemnosti Objednateli zasílány doporučeně, považuje se za den doručení:
10.2.1. třetí den po odeslání zásilky, není-li prokázáno jinak
10.2.2. den odmítnutí převzetí zásilky Objednatelem
10.2.3. poslední den úložní lhůty, nevyzvedne-li si Objednatel zásilku i přes oznámení poštovního úřadu, i když se Objednatel o uložení nedozvěděl
10.2.4. den, kdy Zhotovitel byl vyrozuměn o tom, že se zásilku Objednateli nepodařilo doručit pro to, že se na své adrese určené k doručování písemností nezdržuje a z tohoto důvodu byla zásilka poštou vrácena.


11. Řešení sporů

11.1. Smluvní strany konstatují, že pro řešení případných sporů je dána pravomoc obecného soudu Zhotovitele či Objednatele.


12.Odpovědnost za škodu, náhrada škody

12.1. Odpovědnost Stran za škodu se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, a zákona na ochranu spotřebitele, není-li v těchto obchodních podmínkách a/nebo Smlouvě uvedeno jinak.

12.2. Zhotovitel odpovídá Objednateli za škodu způsobenou mu zaviněným porušením povinností vyplývajících pro Zhotovitele ze závazkového vztahu na základě těchto obchodních podmínek a/nebo Smlouvy.

12.3. Strany se dohodly, že výše náhrady škody je omezena pouze na nahrazení škody předvídatelné, nikoli skutečné škody, ušlého zisku či jakékoli nepřímé nebo následné škody jakkoli vzniklé Stranám či třetím osobám. Strany se dohodly, že výše předvídatelné škody, která případně může vzniknout porušením povinností Zhotovitele nebo Objednatele, představuje částku maximálně do výše Ceny zakázky, ohledně něhož došlo ke škodné události, nebude-li dohodou Stran sjednána jiná výše.

13. Ostatní ujednání

13.1. Nevyzvedne-li si Objednatel Vozidlo do 10. kalendářních dnů ode dne určeného termínu dokončení Zakázky, je povinen a zavazuje se zaplatit Zhotoviteli poplatek za uskladnění Vozidla ve výši 100,- Kč (+ DPH v zákonem stanovené výši) denně.

Nevyzvedne-li si Objednatel Vozidlo do šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen ho vyzvednout, bude Zhotovitel považovat vozidlo za věc opuštěnou a po uplynutí této šestiměsíční lhůty bude Zhotovitel postupovat v souladu s ustanovením § 1045 odst. 1 NOZ. (věc nikomu nepatřící, věc opuštěná)

13.2. V případě, že Objednatel po provedení Zakázky neuhradí Zhotoviteli Cenu zakázky, má Zhotovitel právo Vozidlo zadržet k zajištění své splatné pohledávky. O zadržení Vozidla a jeho důvodech je Zhotovitel povinen Objednatele bez zbytečného odkladu písemně vyrozumět.

13.3. Objednatel svým podpisem Zakázkového listu potvrzuje, že je bezvýhradným vlastníkem/nájemcem věci (předmětu Smlouvy) nebo že je zplnomocněn skutečným vlastníkem věci za něj tuto Smlouvu uzavřít. Současně se zavazuje provést úhradu Ceny zakázky, pokud skutečný vlastník zpochybní jeho mandát.


14. Závěrečná ujednání

14.1. Zhotovitel je oprávněn kdykoli zrušit, změnit nebo upravit tyto obchodní podmínky.

14.2. Právní vztahy mezi Objednatelem a Zhotovitelem ze Smlouvy se vždy řídí obchodními podmínkami, účinnými v době jejího uzavření.

14.3. Příslušné části obchodních podmínek a/nebo Smlouvy platí až do doby úplného vypořádání práv a závazků mezi Objednatelem a Zhotovitelem.

14.4. V případě, že některé ustanovení těchto obchodních podmínek se stane neplatným, neúčinným nebo neproveditelným, nebude tímto v ostatním dotčena platnost, účinnost a proveditelnost těchto obchodních podmínek.

14.5. Objednatel svým podpisem Zakázkového listu stvrzuje, že s obchodními podmínkami souhlasí, že jsou jasné, srozumitelné, určité a že je bez výhrad akceptuje.


15. Platnost a účinnost

15.1. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 01.08.2025. Smluvní vztahy vzniklé před nabytím účinnosti těchto obchodních podmínek zůstávají v platnosti a řídí se obchodními podmínkami platnými v době jejich vzniku.

15.2. Platné znění těchto obchodních podmínek je k dispozici v sídle Zhotovitele a je zveřejněno na internetové stránce Zhotovitele: www.autodilyrychloservis.cz

V Bílině, dne 01.08.2025 ........................................................                                                         AUTODÍLY RCHLOSERVIS Bílina s.r.o.



 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky