AUTODÍLY
					RYCHLOSERVIS BÍLINA s.r.o., se sídlem Bílina, Aléská č.p. 269,
					PSČ 418 01, IČ: 254 74 693, DIČ: CZ25474693, zapsaná v
					obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem,
					oddíl C, vložka 19762, vydává tímto v souladu s ustanovením
					zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění,
					dále v souladu s ustanovením zákona č. 634/1992 Sb.,
					ochrana spotřebitele v platném znění, tyto obchodní
					podmínky. 
					
					
					
					
					
1.
					Pojmy
					
Pro
					účely těchto obchodních podmínek se rozumím pojmem:
					
					
					
					
1.1.
					Zhotovitel resp. Dodavatel – firma AUTODÍLY RYCHLOSERVIS BÍLINA
					s.r.o., se sídlem Bílina, Aléská č.p. 269, PSČ 418 01, IČ: 254
					74 693. 
					
					
					
					
					
1.2.
					Objednatel resp. Odběratel – Podnikatel nebo Spotřebitel.
					
					
					
					
					
1.3.
					Podnikatel – osoba ve smyslu § 420 odst. 1 NOZ. 
					
					
					
					
					
1.4.
					Spotřebitel – fyzická osoba (občan), která při uzavírání
					Smlouvy o dílo nejedná v rámci své obchodní nebo jiné
					podnikatelské činnosti.
					
					
					
					
1.5.
					Smluvní strany resp. Strany – Zhotovitel resp. Dodavatel a
					Objednatel resp. Odběratel.
					
					
					
					
1.6.
					Smlouva – smlouva o dílo v písemné formě nebo závazkový vztah
					vzniklý sjednáním obsahu Díla a podpisem listiny označené jako
					„zakázkový list” (dále jen „Zakázkový list”)
					Zhotovitelem a Objednatelem.
					
					
					
					
1.7.
					Dílem resp. Zakázkou – se rozumí provedení opravy, úpravy a
					údržby věci, tedy činnost, kterou se zejména odstraňují vady
					věci, následky jejího poškození nebo účinky jejího
					opotřebení, nebo kterou se mění povrch věci nebo její
					vlastnosti a dále montáž věci a její údržba a servis.
					
1.8.
					Věcí resp. Vozidlem – se rozumí vozidlo nebo jiný dopravní
					prostředek specifikovaný v Zakázkovém listu.
					
1.9.
					Cena díla resp. Cena zakázky – cena za provedení Díla určená
					způsobem stanoveným ve Smlouvě.
					
					
					
					
1.10.
					Poštovní úřad – subjekt oprávněný ve smyslu poštovního
					zákona k přepravě a doručování zásilek.
					
					
					
					
					
					
					
2.
					Úvodní ustanovení
					
2.1.
					Tyto obchodní podmínky upravují vztahy mezi Zhotovitelem a
					Objednatelem při provádění Zakázky.
					
					
					
					
2.2.
					Tyto obchodní podmínky jsou závazné pro Zhotovitele a Objednatele
					a jsou nedílnou součástí Smlouvy. Uzavřením Smlouvy se bude
					vzájemný závazkový vztah mezi Stranami řídit těmito obchodními
					podmínkami.
					
2.3.
					Tyto obchodní podmínky se použijí vždy, pokud Smlouva nebo jiné
					písemné, či ústní  ujednání mezi Stranami neobsahuje úpravu
					jinou. Odchylná písemná ujednání Smluvních stran mají přednost
					před ustanovením těchto obchodních podmínek.
					
					
3.
					Rozhodné právo a právní režim
					
3.1.
					Smluvní vztahy mezi Stranami se řídí právním řádem České
					republiky.
					
3.2.
					Uzavřením Smlouvy mezi Zhotovitelem a Objednatelem akceptují
					Smluvní strany, že jejich vzájemný závazkový vztah se bude v
					souladu s ustanovením § 1751 NOZ řídit ustanoveními o smlouvě o
					dílo, za aplikace těchto obchodních podmínek, které jsou pro
					daný závazkový vztah zásadní a závazné.
					
					
4.1.
					Smlouvou o dílo se zavazuje Zhotovitel k provedení Zakázky
					specifikované v Zakázkovém listě a Objednatel se zavazuje Zakázku
					převzít a zaplatit Ceny zakázky.
					
4.2.
					Zrušení Zakázky lze provést pouze písemnou dohodou Stran.
					Zhotovitel má nárok uplatňovat náhradu účelně vynaložených
					nákladů v souvislosti se změnou nebo zrušením Zakázky.
					
					
					
					
					
5.1.
					Cena Zakázky je cenou smluvní a řídí se Ceníkem prací a
					materiálu Zhotovitele (dále jen Ceník”) platným v okamžiku
					podpisu Zakázkového listu. Ceník jest součástí přílohy.
					Podpisem Zakázkového listu Objednatel akceptuje tyto ceny a mezi
					Stranami tím došlo k dohodě o Ceně zakázky.
					
5.2.
					Zjistí-li Zhotovitel v průběhu provádění Zakázky, že Cena
					zakázky bude vyšší než předpokládaná Cena zakázky, je
					povinen vyžádat si od Objednatele jeho souhlas telefonicky, aby
					byla dána právní jistota.
					
5.3.
					Objednatel může bez zbytečného odkladu odstoupit od Smlouvy,
					požaduje-li Zhotovitel zvýšení Ceny zakázky o částku, jež
					přesahuje o více než 30.% předběžnou Cenu zakázky. V tomto
					případě je Objednatel povinen nahradit Zhotoviteli část Ceny
					zakázky odpovídající rozsahu částečného provedení Zakázky.
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
					
6.
					Úhrada Ceny zakázky, fakturace
					
6.1.
					Cena zakázky je splatná po provedení Zakázky na základě
					daňového dokladu – stvrzenky Zhotovitele (dále jen „stvrzenka”)
					a to v hotovosti při převzetí věci Objednatelem.
					
6.2.
					Zhotovitel může v Zakázkovém listě sjednat s Objednatelem platbu
					s odloženou splatností, tzv. – „platbu na fakturu”.
					
6.3.
					Datum splatnosti faktury je pak v tomto případě 14. kalendářní
					den ode dne vystavení faktury, není-li na faktuře uveden datum
					splatnosti jiný.
					
6.4.
					Faktura musí být Objednateli předána nebo doručena na adresu
					Objednatele uvedenou v Zakázkovém listě, nebo na jinou adresu,
					kterou mu Objednatel písemně sdělil. V pochybnostech se má za to,
					že faktura byla Objednateli doručena třetí kalendářní den po
					jejím odeslání (přičemž za den odeslání se pro tento účel
					považuje následující pracovní den po dni vystavení faktury).
					
6.5.
					Objednatel je povinen uhradit celkovou částku faktury ve lhůtě
					splatnosti faktury tak, aby nejpozději v den splatnosti faktury byly
					finanční prostředky již připsány na účtu Zhotovitele. Platba
					šekem, směnkou nebo formou poštovní poukázky typu „C” se
					nepřipouští.
					
6.6.
					Objednatel je povinen každou platbu identifikovat variabilním
					symbolem (číslem faktury), uvedeným na faktuře. Platba bez
					uvedení variabilního symbolu nebo s nesprávným variabilním
					symbolem, tj. neidentifikovatelná platba se považuje za
					nezaplacenou se všemi důsledky z toho vyplývajícími.
					
					
					
					
					
7.1.
					Zhotovitel je povinen provést Zakázku na svůj náklad a na své
					nebezpečí v termínu uvedeném v Zakázkovém listě. Zhotovitel
					může požadovat po Objednateli zálohu ve výši 50.% předpokládané
					ceny uvedené v Zakázkovém listě. Termín zhotovení zakázky
					uvedený v zakázkovém listě je orientační/předpokládaný,
					zhotovitel si vyhrazuje právo na případné prodloužení termínu
					zhotovení zakázky, a to nejvýše o 30 dnů, o této skutečnosti
					jiného termínu zhotovení zhotovitel objednatele vyrozumí.
					Nevyplývá-li ze Zakázkového listu nebo z povahy Zakázky něco
					jiného, může Zhotovitel provést Zakázku ještě před sjednaným
					termínem dokončení.
					
7.2.
					Objednatel je povinen provedenou Zakázku převzít.
					
7.3.
					Zhotovitel realizuje prodejní
					Zakázky
					prostřednictvím
					svých zaměstnanců a není při určení způsobu a místa
					provedení Zakázky a použití náhradních dílů vázán pokyny
					Objednatele. Zhotovitel může pověřit provedením Zakázky jinou
					osobu (subdodavatele), jestliže ze Zakázkového listu nevyplývá
					nic jiného. Při provádění Zakázky jinou osobou má Zhotovitel
					odpovědnost, jako by Zakázku prováděl sám.
					
7.4.
					Zjistí-li zhotovitel při provádění Zakázky skryté překážky,
					týkající se věci, na níž má být provedena oprava nebo úprava,
					nebo místa, kde má být Zakázka provedena, a tyto překážky
					znemožňují provedení Zakázky dohodnutým způsobem, je
					Zhotovitel povinen to oznámit bez zbytečného odkladu Objednateli a
					navrhnout mu změnu Zakázky. Do dosažení dohody o změně Zakázky
					je Zhotovitel oprávněn provádění Zakázky přerušit.
					Nedohodnou-li se Strany v přiměřené lhůtě na změně Smlouvy,
					může kterákoli ze Stran od Smlouvy odstoupit.
					
7.5.
					Věci, které má Objednatel podle Zakázkového listu opatřit k
					provedení Zakázky, je povinen předat Zhotoviteli při podpisu
					Zakázkového listu, není-li sjednáno jinak. Není-li v Zakázkovém
					listě stanoveno, má se za to, že o cenu těchto věcí se
					nesnižuje Cena zakázky. Neopatří-li věci Objednatel včas, může
					mu k tomu Zhotovitel poskytnout přiměřenou lhůtu a po jejím
					marném uplynutí může sám po předchozím upozornění opatřit
					věci na účet Objednatele. Objednatel je povinen uhradit jejich
					cenu a účelné náklady s tím spojené. Věci, které jsou
					potřebné k provedení Zakázky a k jejichž opatření není podle
					Zakázkového listu zavázán Objednatel, je povinen opatřit
					Zhotovitel.
					
7.6.
					Pokud to Strany sjednaly v Zakázkovém listu, je po dokončení
					Zakázky Zhotovitel povinen vrátit Objednateli demontované náhradní
					díly.
					
					
					
					
8.
					Vady a jejich uplatnění
					
8.1.
					Veškeré vady Zakázky musí uplatnit Objednatel u Zhotovitele
					písemnou formou bez zbytečného prodlení. Zhotovitel je povinen
					vyřídit reklamaci ve lhůtě 30. kalendářních dnů ode dne
					uplatnění reklamace.
					
8.2.
					Nároky z vad, lhůty a postup při jejich uplatnění se řídí
					příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona o
					ochraně spotřebitele.
					
					
					
					
					
9.1.
					Pro případ prodlení Objednatele s úhradou Ceny zakázky nebo její
					části, nebo jakéhokoli ostatního závazku ze Smlouvy a/nebo
					těchto obchodních podmínek vyplývajícího, se stanoví dohodou
					Stran povinnost Objednatele uhradit Zhotoviteli úrok z prodlení ve
					výši 0,5 % denně z dlužné částky, počínaje dnem následujícím
					po dni splatnosti až do zaplacení.
					
9.2.
					Pro případ prodlení Objednatele s úhradou Ceny zakázky nebo její
					části nebo jakéhokoli ostatního závazku ze Smlouvy a/nebo těchto
					obchodních podmínek vyplývajícího o více než 30 kalendářních
					dnů se stanoví povinnost Objednatele dnem následujícím po
					uplynutí této lhůty uhradit Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši
					10% dlužné částky, min. však 3.000 Kč, objednatele výslovně
					s takovýmto sankčním ujednáním souhlasí.
					
9.3.
					Objednatel je povinen zaplatit Zhotoviteli také náhradu nákladů
					vynaložených na činnost 3. osoby, zajišťující pro Objednatele
					správu, uplatnění a vymáhání dlužné pohledávky.
					
9.4.
					Uplatnění úroků z prodlení a/nebo smluvních pokut Zhotovitelem
					a/nebo zaplacení úroků z prodlení a/nebo smluvních pokut
					Objednatelem nezprošťuje Objednatele povinnosti uhradit dlužnou
					částku a není tím ani dotčeno právo Zhotovitele domáhat se
					náhrady škody. Náhrada škody není výší smluvní pokuty
					omezena, smluvní pokuty a úroky z prodlení se na náhradu škody
					nezapočítávají. Objednatel je povinen zaplatit smluvní pokutu
					bez ohledu na zavinění. Okolnosti vylučující odpovědnost za
					porušení povinnosti Objednatele nemají vliv na povinnost platit
					smluvní pokuty.
					
					
					
					
9.5.
					Zhotovitel je bez ohledu na jiné určení Objednatelem, oprávněn,
					ne však povinen, zaúčtovat platby Objednatele nejdříve na
					příslušenství pohledávky, smluvní pokuty, případné nároky
					Zhotovitele z náhrad škod, a poté na jednotlivé pohledávky v
					pořadí dle jejich splatnosti.
					
					
					
					
					
10.1.
					Zasílání písemností mezi Stranami se řídí následujícímu
					zásadami:
					
10.1.1.
					Objednatel zasílá písemnosti Zhotoviteli na adresu jeho sídla.
					
10.1.2.
					Zhotovitel zasílá písemnosti Objednateli na adresu uvedenou v
					Zakázkovém listě nebo na jinou adresu, kterou mu Objednatel
					písemně sdělil. Pokud objednatel sdělí zhotoviteli e-mailovou
					adresu (zápisem v zakázkovém listě) autorizuje tuto adresu
					k doručování písemností zhotovitele objednateli. Pro tento
					případ doručování ujednávají účastníci výslovně, že
					případný e-mailový přípis adresovaný objednateli zhotovitelem
					se považuje 3. den po odeslání na autorizovanou e-mailovou adresu
					(viz. výše) za doručenou objednateli. 
					
					
					
					
					
10.2.
					Jsou-li písemnosti Objednateli zasílány doporučeně, považuje se
					za den doručení:
					
10.2.1.
					třetí den po odeslání zásilky, není-li prokázáno jinak
					
10.2.2.
					den odmítnutí převzetí zásilky Objednatelem
					
10.2.3.
					poslední den úložní lhůty, nevyzvedne-li si Objednatel zásilku
					i přes oznámení poštovního úřadu, i když se Objednatel o
					uložení nedozvěděl
					
10.2.4.
					den, kdy Zhotovitel byl vyrozuměn o tom, že se zásilku Objednateli
					nepodařilo doručit pro to, že se na své adrese určené k
					doručování písemností nezdržuje a z tohoto důvodu byla zásilka
					poštou vrácena.
					
					
					
					
					
11.1.
					Smluvní strany konstatují, že pro řešení případných sporů
					je dána pravomoc obecného soudu Zhotovitele či Objednatele.
					
					
					
					
12.Odpovědnost
					za škodu, náhrada škody
					
12.1.
					Odpovědnost Stran za škodu se řídí příslušnými ustanoveními
					občanského zákoníku, a zákona na ochranu spotřebitele, není-li
					v těchto obchodních podmínkách a/nebo Smlouvě uvedeno jinak.
					
12.2.
					Zhotovitel odpovídá Objednateli za škodu způsobenou mu zaviněným
					porušením povinností vyplývajících pro Zhotovitele ze
					závazkového vztahu na základě těchto obchodních podmínek
					a/nebo Smlouvy.
					
12.3.
					Strany se dohodly, že výše náhrady škody je omezena pouze na
					nahrazení škody předvídatelné, nikoli skutečné škody, ušlého
					zisku či jakékoli nepřímé nebo následné škody jakkoli vzniklé
					Stranám či třetím osobám. Strany se dohodly, že výše
					předvídatelné škody, která případně může vzniknout
					porušením povinností Zhotovitele nebo Objednatele, představuje
					částku maximálně do výše Ceny zakázky, ohledně něhož došlo
					ke škodné události, nebude-li dohodou Stran sjednána jiná výše.
					
					
					
					
13.
					Ostatní ujednání
					
13.1.
					Nevyzvedne-li si Objednatel Vozidlo do 10. kalendářních dnů ode
					dne určeného termínu dokončení Zakázky, je povinen a zavazuje
					se zaplatit Zhotoviteli poplatek za uskladnění Vozidla ve výši
					100,- Kč (+ DPH v zákonem stanovené výši) denně.
					
					
					
					
Nevyzvedne-li
					si Objednatel Vozidlo do šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen ho
					vyzvednout, bude Zhotovitel považovat vozidlo za věc opuštěnou a
					po uplynutí této šestiměsíční lhůty bude Zhotovitel
					postupovat v souladu s ustanovením § 1045 odst. 1 NOZ.
					(věc nikomu nepatřící, věc opuštěná)
					
					
					
					
13.2.
					V případě, že Objednatel po provedení Zakázky neuhradí
					Zhotoviteli Cenu zakázky, má Zhotovitel právo Vozidlo zadržet k
					zajištění své splatné pohledávky. O zadržení Vozidla a jeho
					důvodech je Zhotovitel povinen Objednatele bez zbytečného odkladu
					písemně vyrozumět.
					
13.3.
					Objednatel svým podpisem Zakázkového listu potvrzuje, že je
					bezvýhradným vlastníkem/nájemcem věci (předmětu Smlouvy) nebo
					že je zplnomocněn skutečným vlastníkem věci za něj tuto
					Smlouvu uzavřít. Současně se zavazuje provést úhradu Ceny
					zakázky, pokud skutečný vlastník zpochybní jeho mandát.
					
					
					
					
					
14.1.
					Zhotovitel je oprávněn kdykoli zrušit, změnit nebo upravit tyto
					obchodní podmínky.
					
14.2.
					Právní vztahy mezi Objednatelem a Zhotovitelem ze Smlouvy se vždy
					řídí obchodními podmínkami, účinnými v době jejího
					uzavření.
					
14.3.
					Příslušné části obchodních podmínek a/nebo Smlouvy platí až
					do doby úplného vypořádání práv a závazků mezi Objednatelem
					a Zhotovitelem.
					
14.4.
					V případě, že některé ustanovení těchto obchodních podmínek
					se stane neplatným, neúčinným nebo neproveditelným, nebude tímto
					v ostatním dotčena platnost, účinnost a proveditelnost těchto
					obchodních podmínek.
					
14.5.
					Objednatel svým podpisem Zakázkového listu stvrzuje, že s
					obchodními podmínkami souhlasí, že jsou jasné, srozumitelné,
					určité a že je bez výhrad akceptuje.
					
					
					
					
					
15.1.
					Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem
					01.08.2025.
					Smluvní vztahy
					vzniklé před nabytím účinnosti těchto obchodních podmínek
					zůstávají v platnosti a řídí se obchodními podmínkami
					platnými v době jejich vzniku.
					
15.2.
					Platné znění těchto obchodních podmínek je k dispozici v sídle
					Zhotovitele a je zveřejněno na internetové stránce Zhotovitele:
					www.autodilyrychloservis.cz 
					
					
					
					
V Bílině,
					dne 01.08.2025				   
					........................................................                                                         AUTODÍLY
					RCHLOSERVIS Bílina s.r.o.